sobota, 24 sierpnia 2013

O tych wyśmiewnych, co innych mają za nic, kiedy sami nic nie osiągnęli.

Dzisiaj treściwie, bo poruszę dosyć niepopularny temat, na który jednak mam bardzo dużo do powiedzenie, bo zbierało się to we mnie już od dawna.

Kilka dni temu jeden z popularnych polskich portali muzycznych, który z namiętnością kochanków w brazylijskich telenowel wyśmiewa i ośmiesza polskie gwiazdy, które na przekór popularnym trendom próbują tworzyć muzykę po swojemu. A jeśli o zgrozo jakiś tego typu artysta wybije się na szersze wody to fala 'hejtu' zwiększa się kilkukrotnie.

Chodzi mi dokładnie o portal Onet.Muzyka. Mając subskrybowany ich fanpage na facebooku uderzył mnie wielki nagłówek 'Wstydliwa przeszłość duetu Red Lips'. Z ciekawości sprawdziłem co dla wyżej wspomnianego portalu jest ową tajemniczą 'wstydliwą przeszłością'. I co, po otwarciu strony przeczytałem mega newsa, że członkowie duetu zaczynali swoją przygodę z muzyką w kapeli disco-polo.



O zgrozo, przecież to profanacja dla Polskiej sceny muzycznej, żeby ktoś z taką przeszłością mógł zrobić karierę. Od razu pojawiły się komentarze typu 'ona nie potrafi śpiewać...' itp.

Jeśli, to że ktoś w młodości zarabiał w kapeli disco polo/weselnej/biesiadnej czy jakiejkolwiek innej grającej muzykę inną niż wielkie popowe standardy oznacza, że nie ma prawa swoją ciężką pracą zrobić muzycznej kariery, to proponuję aby redakcja tego jakże poczytnego portalu zastanowiła się nad zmianą kadry redaktorskiej.

Nie rozumiem czemu ludzie nie potrafią zrozumieć faktu, że muzyka DP (disco polo) jest takim samym równo prawnym gatunkiem muzycznym jak rock, pop, czy ska. A patrząc na pierwsze lepsze teksty zespołów DP i jakikolwiek inny przykład popularnych w Polsce zagranicznych piosenek wniosek nasuwa się sam. Oto mały przykład:
Weekend - Mój aniele
Nie ważne jak i nie ważne jest gdzie
Dla Ciebie żyje, teraz to wiem
Nie łatwo mi, czasem zrozumieć Cię
To przeznaczenie, więc kochaj mnie
Jestem dla Ciebie
Mój Aniele

Nie proszę o nic więcej niż możesz dać
Czy to miłość to tli okaże nam czas
I nie ważne co mówią słowa ostre jak szkło
Ty kochaj mnie i ze mną bądź
To tak wiele
Nie chcę więcej niż możesz mi dać
Czy to za wiele
Mój Aniele
Tą każda noc i ta każdą z chwil
Zapisze w sobie głęboko do krwi
Za jedno spojrzenie za jeden Twój gest
Zamienię w perły co tylko chcesz
Jestem dla Ciebie
Za miłość mą, choć przez chwilę przytul mnie
Nie chcę wiele, przecież wiesz x2

Nie ważne jak i nie ważne jest gdzie
Dla Ciebie żyje, teraz to wiem
Nie łatwo mi, czasem zrozumieć Cię
To przeznaczenie, więc kochaj mnie
Jestem dla Ciebie
Mój Aniele
Za miłość mą, choć przez chwilę przytul mnie
Nie chcę wiele, przecież wiesz x2

Za miłość mą, choć przez chwilę przytul mnie
Nie chcę wiele, przecież wiesz x2 

 I dla porównania, jeden z hitów tych wakacji:

Jenifer Lopez feat Pitbull - Fresh out of the oven
[J - Lo]
Zerwać tu, łamać, złamać go tam
Dobra masz drinka w lewej ręce, połóż prawa rękę na biodrze
Teraz odbij kolana z powrotem, z powrotem i czwartego zastępcy
A jeśli robisz to dobrze, biodra będą robić to samo, puść

[Pitbull]
Kubanka, Portorykanka, ależ smaczna, dajesz mała
Kubanka, Portorykanka, ależ smaczna, dajesz mała

[J - Lo]
Teraz nie mów mi, że mnie kochasz, aby uzyskać z tego
Mówisz, że na zawsze ale to nie ma sensu
Może jesteś balla, mam nadzieję, że nie przegapisz
Bo jeśli nie ty nie dostaniesz nic z tego
Ja chcę tylko usłyszeć szelest, jestem dużą dziewczynką i wiem co to jest
Skręcać kierownicą, o co chodzi
Wpadnij po mnie o ósmej, jeśli nie to będziesz żałował

Prosto z pieca, kochająca słodkości, kocham ten beat
Chcesz zerwać to tu, zerwać, zerwać to tam x4

Bądź prawdziwy, możesz powiedzieć kim jesteś
Każdy przy barze mówi, że jesteś lekarzem
Musisz szukać lepiej, żeby znaleźć prawdziwą gwiazdę
Jesteś światowy, otwieram słoik
W rankingu jestem wysoko, pomóż sobie i spójrz w lustro, otwórz usta i wyciągnij język daleko
Jeszcze trochę więcej, ok powiedz ahhh

Prosto z pieca, kochająca słodkości, kocham ten beat
Chcesz zerwać to tu, zerwać, zerwać to tam x4

M-I-Ł-O-Ś-Ć nie wygłupiajmy się, obydwoje wiemy czego potrzebujemy
Teraz tego właśnie chcę zrozum mnie, kiedy mówię niech to trwa
Mówisz, że chcesz ciasteczko, musisz poczekać
Na ciasteczko, na ciasteczko, nie dotykaj, dotykaj, tylko patrz, patrz

[Pitbull]
Laska twoje seksowne szerokie usta, pupa, biodra, obcisłe spodnie
Tak jest.
Całus w pożegnalnej grze, tak. To jest 305. Tak jest.
Teraz to nie Jada
Jestem najlepszy, jestem obecny, jestem teraz będę później

[J - Lo]
Nieee...
Prosto z pieca, kochająca słodkości, kocham ten beat
Chcesz zerwać to tu, zerwać, zerwać to tam x4

[Pitbull]
Kubanka, Portorykanka, ależ smaczna, dajesz mała
Kubanka, Portorykanka, ależ smaczna, dajesz mała
Komu się chciało i porównał oba teksty, to ma obraz na to, który jest ambitniejszy i niesie jakiekolwiek przesłanie.

Czas zrozumieć, że epoka gdzie w niedzielny poranek  z ekranów telewizorów witało nas 'piejo kury piejo' już bezpowrotnie minęły, a muzyka disco polo ewoluowała i tak w warstwie tekstowej jak i warstwie muzycznej dorównała, a nawet wyprzedziła zagraniczną muzykę taneczną.

Chyba najtrafniej zostało to podsumowane w prostej, ale bardzo mądrej piosence:




Tak ta piosenka to też disco polo. I co? Jakieś przemyślenia po przesłuchaniu piosenki?

3 komentarze:

  1. nie rozumiem ludzi, którzy np. poniżają osoby słuchające disco polo. muzyka to muzyka. jeżeli naprawdę jej się słucha, to nie powinno się patrzeć na gatunek. ''Słucham muzyki, a nie gatunku'' - bardzo mądre stwierdzenie. Nie sądzę, aby dl Red Lipsów, było to wstydliwe. Portale plotkarskie już tak mają.

    Co do twojego komentarza u mnie. Rozdziały myślę, że będę dodawać w sobotę lub niedzielę, ogólnie w weekend, gdyż niedługo rozpocznie się szkoła, więc będę miała zbyt dużo na głowie. Dziękuję za motywujące słowa oraz to powtórzenie. Nawet nie zauważyłam :)

    dom-w-jacksonville.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzamy się z Tobą jeżeli chodzi o to że ludzie nie powinni wyśmiewać się z innych ze względu na to jaką muzykę słuchają . Ale prawda jest taka że większość z nich przesiąkło tą badziewną nudną albo przesłodzoną muzyką o miłości tym gwiazdeczek chodzi mi takie coś jak Selena Gomez itd. że dla nich wszystko inne jest złe a tym bardziej disco polo gdy dawno już zostało ono odepchnięte przez tą kiczowatą muzykę z zachodu . Nawet jeżeli jest lepsze często to i tak większość jest na nie takiej muzyce. poza tym ma dużo ludzi otwartych na nową muzykę na brzmienie którego jeszcze nie słyszeli np .my tworzymy piosenki o pewnym charakterystycznym stylu choć są to początki i jak wiesz nie wszystko wychodzi tak wspaniale poza tym korzystamy z dość nieprofesjonalnych urządzeń ,jakbyśmy miały bogatych starych jak te niektóre gwiazdy to pewnie byłoby lepiej ale nie ważne... No i większość ludzi po prostu nie wysłucha tego do końca ponieważ od razu słyszą że to nie jest głos ani Juli ani Justina Biebera. Nawet nie zauważają że nie które piosenki jakie słuchają są takie kiczowate i wystarczy im fakt że ktoś tam ładnie śpiewa o miłości .Tak jakby niczego innego na świcie nie było jak miłości i imprez ...Często te Disco Polo jest lepsze od tych przesłodzonych pioseneczek przynajmniej ma ładniejsze teksty. Poza tym zazwyczaj jest tak że niby nikt nie słucha Disco Polo a jeżeli przychodzi co do czego to każdy ją zna! A co początków i tych niby mrocznych przeszłościach to przecież każdy musi od czegoś zacząć i w tym przypadku gość powinien być z siebie dumny bo tak wiele osiągnął choć zaczynał od niczego :)
    Zapraszamy na naszego bloga:D
    http://gangetpolska.blogspot.com
    Ginger&Roberta

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie rozumiem hejterów. Śmieją się z artystów, a sami nie doszli tak daleko jak oni. Mają oczywiście prawo nie lubić kogoś muzyki, ale po co obrażać jej wykonawców? To też są ludzie i pewnie jest im przykro, że starają się jak mogą, a są tak perfidnie krytykowani.
    Pozdrawiam

    http://hermionegrangerstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń